Poster Fata invizibila

NU Ignora FATA Invizibilă

14 aprilie, 2016

Campania de prevenire a traficului de persoane

 „Nu ignora fata…invizibilă! Povestea ei poate deveni şi povestea ta!”

 SPOTUL CAMPANIEI aici

Traficul de fiinţe umane poate fi asociat cu sclavia timpurilor noastre. Victimele sunt adesea recrutate şi transportate prin constrângere ori fraudă şi sunt exploatate în scopul obţinerii de profituri ilegale. De asemenea, traficul este o formă de criminalitate care presupune o încălcare gravă a libertăţii şi demnităţii umane, ale cărei implicaţii nu pot fi combătute eficient prin eforturi individuale ale diverselor instituţii sau organizaţii.

Necesitatea concentrării eforturilor pe linia prevenirii traficului de persoane, activitate ce trebuie desfăşurată în mod sistematic şi coordonat, cu folosirea tuturor resursele sociale, reprezintă un aspect maximă actualitate.

Analizele realizate de A.N.I.T.P. indică faptul că cea mai întâlnită formă de exploatare a victimelor traficului de persoane este reprezentată de obligarea la oferirea de servicii sexuale, vulnerabilitatea în rândul tinerelor cu vârste cuprinse între 14 şi 25 ani fiind foarte ridicată. Mai mult de jumătate dintre aceste victime sunt exploatate pe teritoriul ţării noastre. Recrutarea are loc odată cu prezentarea ofertei legate, în special, de asigurarea condiţiilor de practicare a prostituţiei sau de oferirea unui loc de muncă. Recrutorul este de cele mai multe ori cunoscut al victimei.

Experienţele inumane prin care trec victimele traficului de persoane exploatate sexual au sensibilizat permanent opinia publică şi reprezentanţii societăţii civile. Dramele victimelor au constituit un imbold puternic pentru luarea de atitudine şi implicarea activă în lupta antitrafic nu doar pentru instituţiile şi organizaţiile cu responsabilităţi în domeniu, ci şi pentru publicul larg, inclusiv pentru diferite persoane publice. Acesta este şi cazul cântăreţei de muzică pop BRIGHI, care a lansat la sfârşitul anului 2015 videoclipul piesei „Invizibilă”. Melodia ilustrează tragedia unei tinere exploatate sexual şi oferă publicului un tablou complet şi plin de emoţie al traficului de persoane.

Făcând referire la piesa „Invizibilă”, artista a declarat: „Am încercat să intru in pielea personajului şi am vrut să transmit realitatea acestei poveşti mizere care, din păcate, este lumea întreagă a unor femei. Mereu m-a preocupat subiectul acesta, de trafic de persoane, şi am ştiut că va veni un moment în cariera mea în care voi putea deschide, prin muzică, acest subiect. Suntem în secolul 21 şi, totuşi, traficul de persoane este printre cele mai profitabile afaceri. Drogurile şi armele se vând doar o dată. Însă, pe un om poţi să-l vinzi de 10 ori pe zi, în fiecare zi, ani la rând, până îi cedează trupul. Asta trebuie să se oprească. Atât timp cât există cerere pe piaţa mizerabilă, se vor face şi oferte. Scopul meu este să trezesc lumea la realitate şi să vadă ce se întâmplă în jurul lor, nu doar să privească nepasător şi să distribuie nişte ştiri pe reţelele de socializare. Să dea o mână de ajutor şi să realizeze că, doar pentru că unele lucruri sunt prea urâte ca să se mediatizeze, asta nu înseamnă că nu se şi întâmplă”.

În acest context, în colaborare cu A.N.I.T.P., BRIGHI şi-a exprimat disponibilitatea şi entuziasmul de a se alătura luptei antitrafic din România prin realizarea unei campanii de prevenire a traficului de persoane care să aibă ca element central piesa „Invizibilă”. Implicarea artistei în demersul preventiv al A.N.I.T.P. asigură o eficientizare reală a modului de transmitere a mesajului antitrafic către grupul ţintă, precum şi obţinerea unor rezultate pozitive notabile.

Această campanie de prevenire beneficiază şi de spijinul indispensabil al Cat Music, una dintre principalele case de discuri din industria muzicală românească.

Obiectivul general al campaniei vizează prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării sexuale, perioada de implementare a acesteia fiind reprezentată de intervalul aprilie – iunie 2016.

Obiectivele specifice ale campaniei:

-creşterea gradului de informare a categoriilor vulnerabile cu privire la riscurile asociate exploatării sexuale;

-informarea şi sensibilizarea opiniei publice cu privire la implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii de servicii prestate de către victimele traficului.

Grupul ţintă al campaniei:

-tinere cu vârste cuprinse între 14 şi 25 ani;

-publicul larg.

              Mesajul campaniei: „ Nu ignora fata…invizibilă!

              Sloganul campaniei: „ Povestea ei poate deveni şi povestea ta! 

Pentru susţinerea activităţilor de prevenire din cadrul campaniei vor fi realizate şi materiale tipărite, ale căror concepte grafice vor avea la bază imaginea piesei „Invizibilă”.

Pentru implementarea campaniei, specialiştii A.N.I.T.P. vor participa la întâlniri directe atât cu tinere având vârste cuprinse între 14 şi 25 de ani, cât şi cu reprezentanţi ai publicului larg:

  • în şcoli, licee, în unităţile de învăţământ superior, centrele de plasament şi în taberele şcolare;
  • la diferite evenimente (ex: festivaluri de film, muzică şi teatru, Târguri de Job-uri) la care participă tineri.