vizual SITE

Alegi să preţuieşti sau să striveşti?

16 decembrie, 2016

Campania online
de prevenire a traficului de persoane în vederea exploatării sexuale
Alegi să preţuieşti sau să striveşti?
NU PLĂTI PENTRU SEX!

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (ANTIP) derulează campania online de informare, sensibilizare şi reducere a cererii traficului de persoane în vederea exploatării sexuale „Alegi să preţuieşti sau să striveşti?”, în parteneriat cu Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România (AIDRom).

SCOPUL ŞI OBIECTIVELE CAMPANIEI
Campania urmăreşte REDUCEREA CERERII traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, prin informarea utilizatorilor de facebook de gen masculin cu privire la efectele cererii de servicii sexuale asupra victimelor traficului de persoane şi câştigurilor ilicite realizate de grupările de crimă organizată – obiectivul principal.

În secundar, campania urmăreşte conştientizarea importanţei dezvoltării personale, a laturii pozitive a personalităţii, atât pentru sine cât şi pentru societate.

GRUPURILE ŢINTĂ
Grupul ţintă principal este format din utilizatorii de facebook de gen masculin, grupul ţintă secundar este format din utilizatorii de facebook de gen feminin care pot deveni vicime traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, iar grupul ţintă general – este reprezentat de publicul larg, utilizator de informaţie online.

MESAJUL CAMPANIEI

„NU PLĂTI PENTRU SEX!
Cererea de servicii sexuale creşte numărul victimelor traficului de persoane!”

Mesajul campaniei constă într-un îndemn de a nu cumpăra servicii sexuale. Mesajul aduce în atenţia celor care vor să apeleze la astfel de servicii atât faptul că finanţează traficul de fiinţe umane, cât şi faptul că cele care le oferă serviciile pot fi victime ale traficului de persoane.

SLOGANUL CAMPANIEI: „Alegi să preţuieşti sau să striveşti?”

PERIOADA ŞI ZONA DE IMPLEMENTARE
Campania se derulează în perioada decembrie 2016 – decembrie 2017, în mediul online (Facebook), prin propagare organică de pe pagina de facebook a Agenţiei şi conturile de Facebook ale Centrelor Regionale, precum şi prin reţeaua de facebook a AIDRom.

DESCRIEREA CAMPANIEI:
Periodic, pe pagina de Facebook a Agenţiei precum şi pe conturile de Facebook ale Centrelor Regionale, vor fi postate vizualul cu anunţul campaniei si mesaje advertoriale adresate comunităţii online cu privire la fenomenul traficului de persoane în vederea exploatării sexuale, reducerea cererii acestui tip de trafic, atitudini, valori şi mentalităţi specifice reducerii cererii.
Centrele Regionale vor distribui mai departe anunţul şi mesajele postate pe pagina ANITP Central, vor încuraja utilizatorii sa participe la concurs şi să transmită mai departe mesajele ANITP. De asemenea, Centrele Regionale vor putea posta mesaje advertoriale proprii.
Campania îşi propune influenţarea grupurilor ţintă cu privire la dezvoltarea unor atitudini conforme cu prevederile legale şi valorile morale, care au ca finalitate scăderea cererii de servicii sexuale.
Aceste idei vor fi transmise săptămânal, sub forma diferitelor tipuri de mesaje, din contul şi pagina de Facebook ale ANITP.
De asemenea, în cadrul campaniei va fi lansat şi un concurs online.

Pe parcursul campaniei, intenţionăm să lansăm noi provocări, să postăm recomandări, studii (extrase), fotografii sau filmuleţe/vloguri etc.

23 Septembrie 2017
„Ziua Internaţională Împotriva Exploatării Sexuale şi Traficului Femeilor şi Copiilor”

O NOUĂ ETAPĂ A CAMPANIEI

În această a doua etapă a campaniei, transmiterea mesajelor se va realiza şi prin intermediul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, jurnaliştilor şi publicului larg. Cei mai activi şi mai creativi utilizatori vor fi premiaţi în cadrul unui concurs.

Distribuirea mesajelor campaniei cu ajutorul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, al altor instituţii sau organizaţii, al jurnaliştilor şi publicului larg, coagulează efortul întregii societăţi în lupta împotriva sclaviei moderne.

Prin implicarea fiecăruia dintre dumneavoastră, efectele mesajelor asupra grupului ţintă ar trebui să conducă la reducerea cererii pentru acest tip de servicii, cu efecte pe termen lung atât asupra dimensiunii fenomenului traficului de persoane, atitudinii constante faţă de semeni, cât şi asupra modului în care preţuim fiecare Persoană.

Exemplul dumneavoastră va oferi inspiraţia necesară grupului ţintă de adopta o nouă atitudine faţă de potenţialele victime ale traficului de persoane, în special, dar şi faţă de demnitatea, drepturile şi libertăţile fundamentale ale fiecărei persoane, în general.

În concret, vă rugăm să apreciaţi şi să distribuiţi mesajele campaniei, să postaţi comentarii care să contribuie suplimentar la conturarea acestui tip de convingere. Mesajele dumneavoastră pot fi de orice tip (text, foto, video), cu cât mai diversificate şi mai creative, cu atât mai bine!

Vă puteţi inspira inclusiv din postările noastre privind campanii similare din alte state.
Suntem deschişi altor idei şi propuneri.

ANUNŢUL CONCURSULUI:
Fii alături de noi în campania online de reducere a cererii traficului de persoane, în vederea exploatării sexuale: „Alegi să preţuieşti sau să striveşti? NU PLĂTI PENTRU SEX! Cererea de servicii sexuale creşte numărul victimelor traficului de persoane!”

Ce ai de făcut?
– Apreciază pagina de facebook a ANITP şi cere prietenia contului de facebook „Anitp Mai” ,
– Apreciază şi sistribuie cât mai multe postări ale campaniei,
– Adăugă comentarii sub forma de text, foto sau film prin care să ne demonstrezi adeziunea faţă de necesitatea scăderii cererii de servicii sexuale.

Exemplul tău îi va inspira pe cei care cumpără servicii sexuale să conştientizeze consecinţele acestui tip de cerere asupra demnităţii, drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale victimelor traficului de persoane, dar şi asupra câştigurilor  ilicite realizate de grupările de crimă organizată.

DESPRE VICTIME
Potrivit analizei ANITP, din 756 de victime identificate în anul 2016, cca. 77% dintre acestea au fost de gen feminin, 70% au fost exploatate sexual, 57% au fost exploatate pe teritoriul naţional şi 47% au fost minore.

Traficul de persoane lezează grav demnitatea, drepturile şi libertăţile fundamentale ale persoanei.

Chiar dacă, de cele multe ori, clienţii acestora nu observă în mod evident, victimele traficului de persoane în vederea exploatării sexuale suferă orice formă de abuz posibil: violenţă fizică, înfometare, lipsă de somn, violenţă sexuală, violenţă emoţională, lipsa libertăţii de mişcare şi de a dispune de propriul trup, umilinţe, condiţii precare de igienă etc.

Viața unei victime exploatate sexual se schimbă, în mod dramatic. Întregul sistem al personalității este destructurat, apar suferințe somatice, psihologice sau psihiatrice care dăinuiesc peste ani, fiindu-i afectate stima de sine, viaţa socială, traseul educaţional şi profesional.

Victimele sunt în general atrase cu promisiunea unei vieţi mai bune. Lipsa oportunităţilor de angajare, neimplicarea socială, lipsa educaţiei, sărăcia, mediul familial marcat de violenţă, abuz sexual sau neglijare, sunt factori care generează vulnerabilitate de care profită traficanţii.

DESPRE REDUCEREA DIMENSIUNII FENOMENULUI
În mod tradiţional, statele şi organizaţiile luptă atât în domeniul prevenirii şi conştientizării populaţiei, precum şi în vederea destructurării reţelelor de traficanţi.

În ultima vreme, la nivel internaţional, actorii din domeniul reducerii fenomenului pun din ce în ce mai mult accentul pe „rădăcina fenomenului”, respectiv reducerea cererii pentru astfel de servicii.

Tipologia acestui tip de campanie (o viziune mai greu de asimilat chiar şi pentru lumea occidentală, care are la bază mentalităţi destul de vechi şi de puternic cristalizate, într-o lume a consumerismului care tinde să piardă din vedere valorile, demnitatea şi libertăţile imuabile ale persoanei) reclamă acest tip de promovare, respectiv de confirmare şi adeziune faţă de mesaje din partea altor grupuri sau persoane decât iniţiatorii.

Distribuirea mesajelor campaniei cu ajutorul partenerilor instituţionali şi neguvernamentali, al altor instituţii sau organizaţii, al jurnaliştilor şi publicului larg, ar coagula în mod ideal efortul întregii societăţi în lupta împotriva sclaviei moderne.

DE CE AJUNG ROMÂNCELE SĂ FIE RECRUTATE (ÎNŞELATE) ÎN VEDEREA EXPLOATĂRII SEXUALE?
Pentru că există este o imensă CERERE DE SERVICII SEXUALE.
Româncele care se confruntă cu lipsa oportunităţilor de angajare, sărăcia, mediul familial marcat de violenţă, abuz sexual sau neglijare, ori cu necesităţi medicale ale copiilor sau apropiaţilor constituie OFERTA DE MUNCĂ.

Reţelele de crimă organizată profită de acest context (CERERE-OFERTĂ) şi prin intermediul RECRUTORILOR (aceştia fiind de regulă români) amăgesc viitoarele victime ale traficului de persoane „garantându-le” o viaţă mai bună.

De cele mai multe ori, victimele minore sunt exploatate pe teritoriul ţării, constituind o etapă de „specializare”, premergătoare etapei de exploatare în străinătate, până îndeplinesc vârsta majoratului când pot trece frontiera cu uşurinţă.

HELPLINE: 0 800 800 678
Dacă doriţi să vă informaţi despre acest fenomen sau să sesizaţi un posibil caz de trafic de persoane, specialiştii ANITP vă răspund la această linie telefonică gratuită.

Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane coordonează, evaluează şi monitorizează la nivel naţional aplicarea politicilor în domeniul traficului de persoane de către instituţiile publice, precum şi a celor din domeniul protecţiei şi asistenţei acordate victimelor acestuia.

Informaţii suplimentare:
Telefon: 021-303 70 80 / int 15470, Fax: 021-319 01 83, E-mail: presa.anitp@mai.gov.ro
Website: anitp.mai.gov.ro, Youtube: ANITP Romania
Facebook: Agentia Nationala Impotriva Traficului de Persoane
Link pagină: https://www.facebook.com/ANITPCentral/

Vă aşteptăm pe Facebook!